Renault DAC 8 Mascot
Lehký zásahový požární automobil – dopravní automobil s cisternou – DAC 8 na podvozku Renault Mascott 130.65(4x2)
Technické údaje :
Typ - Renault Mascott 130.65
Pohon 4 x 2
Motor -8140 43 S EURO 3 – spalovací, vznětový, čtyrdobý, čtyřválcový, uspořádaný v rade.
Zdvihový objem – 2800cm 3
Maximální výkon- 92 kW při 3600 ot/min
Maximální krouticí moment – 290 Nm při 1800ot/min
Převodovka – mechanická, šestistupňová, synchronizovaná
Zavěšení přední nápravy – listové péra, hydraulický tlumic a stabilizátor náklonu
Zavěšení zadní nápravy – zdvojené listové péra, hydraulický tlumic a stabilizátor náklonu
Kola – 215/75 R16C (116/114Q)
Rezervní kolo – uchyceno mezi nápravami pod nástavbou po pravé straně.
Tažné zařízení – typu kulového
Brzdová soustava – hydraulická dvou obvodová, ABS
Nouzová brzda – funkci nouzové brzdy plní každý z obvodu provozní brzdy a parkovací brzda
Parkovací brzda – mechanická, působící na kola zadní nápravy
Řízení – s mechanickým převodem a hydraulickým posilováním
Elektrická soustava – 12 V s ukostřením „-‘‘ pólu
Autobaterie s kapacitou 105Ah
Zesílený alternátor
Kabina mužstva
Kabina mužstva je jedno modulová, čtyřdveřová se sedadly v uložení 1+1+1+4
Na palubní desce jsou instalovány kontrolky signalizující:
- zapnutí nástavce odběru výkonu ( ovládací panel)
- zvednutí osvětlovacího stožáru
- otevření rolet
- zapnutí nabíječky (zásuvka nabíjení)
- ukazatele spotřeby paliva
Požární nástavba
Nástavba s integrovanou nádobou na hasicí prostředky je vcelku provedená z umělé hmoty zesílené skelným potahem impregnovaným pryskyřicí. Vevnitř nástavby se nachází částečná montovaná hliníková konstrukce určená pro upevnění poliček a držáku výbavy. Podlaha nástavby a potah polic jsou provedena z prolisovaného, povrchové upraveného hliníkového plechu
Parametry vodního systému
Vodní systém je soustředěný v zadní části automobilu
Hlavní součásti tohoto systému:
- vysokotlaký agregát
- ventilový systém (ovládací armatury)
- zařízení pro prvotní hasební zásah
- nástavec pro plnění z hydrantu – 75mm
- dva nástavce pro plnění pěnidla – 52mm
- manometry pro oba tlakové režimy (plnicí a výtlačný)
- ukazatel hladiny vody
- ukazatel hladiny pěnidla
- By-pass
Propojení vodní nádrže s agregátem je provedeno 1,5“ potrubím, do kterého je namontován ventil odpovídajícího rozměru a elastický spoj zamezující přenášení nežádoucích kmitu agregátu na nádrž a nástavbu
Potrubí 1“ je připojeno k sacímu hrdlu agregátu, který umožňuje plnění nádrže
Od výtlačného hrdla agregátu jsou vedeny 1,5“ trubky plnicí vysokotlaké zařízení pro prvotní hasební zásah
Vysokotlaké čerpadlo „Ruberg R12/2,5“
„Ruberg R12/2,5“ je vícestupňovým čerpadlem, poháněným z přídavného zařízení na odběr výkonu pomocí kardanové tyče.
Výkon čerpadla:
Pro H u = 400m – 250l/min
Priměšovač
Priměšovač umožňuje získávání 1 – 6 % nasycení (plynulá regulace) vodního roztoku pěnidla pro hodnoty průtoků uvedené v polské normě PN-87/M-51156 bod 3.2
Nasycení pěnidla:
1 – 6 % - v závislosti do nastavení priměšovače
Nádrž na vodu
Nádrž na vodu je integrovaná s nástavbou a vyrobená z umělé hmoty. Je vybavená zařízením chránicí před přeplněním, tlumícími přepážkami (vlnolamy), vypouštěcím ventilem, automatickým ventilem chránicí před přeplněním z hydrantu a elektrickým ukazatelem výšky hladiny
Objem nádrže:
1005 l
Nádrž na pěnidlo
Nádrž na pěnidlo je integrovaná s nástavbou a vyrobená z umělé hmoty. Je vybavená elektronickým ukazatelem výšky.
Objem nádrže:
110 l
Osvětlovací stožár
Osvětlovací teleskopický stožár je vysouván pomocí stlačeného vzduchu z vysokotlakých lahví (láhev s reduktorem je uchycena v předním predelu pro výbavu na levé straně automobilu).
Maximální výška světlometu po vysunutí stožáru činí 6,67 m. Dva halogenové reflektory s výkonem 2 x 1000w mají elektrické ovládáni náklonu a otáčení ve svislé ose.